maandag 16 september 2019

Simpel leven en social media- zo word ik niet (meer) gek van social media!

Ik schreef er eerder over op mijn blog….nee…. herstel, ik schreef dat ik erover zou gaan schrijven op mijn blog… Simpel leven.

Wat ik zelf onder simpel leven versta is dat ik een leven leid wat bij mij past, een leven wat ik kan overzien.





In ieder geval is dat het tegenovergestelde van het leven leiden zoals ik dénk dat het hoort of zoals ik denk dat er van mij wordt verwacht. (ik kan het hier mooier voordoen dan het is, maar ondanks dat het me eerder hartstikke ziek heeft gemaakt en het me ook niet echt goed meer past, heb ik nog steeds de neiging om dat laatste te doen.)

  Ik realiseer me natuurlijk dat ik een heleboel volgers (met name op insta en FB) heb die destijds Verknocht zijn gaan volgen om mijn stylingwerk.
Er zullen veel mensen tussen zitten, die totaal niet zitten te wachten op dit soort persoonlijke verhalen. 

 Ik begon ooit met mijn blog om me te kunnen uitten, om te delen. En ik kán simpelweg niet anders dan me uiten in hetgeen wat me het meest bezig houdt.
 Op dit moment is dat naast mijn passie voor interieur en styling voor een heel groot deel mijn persoonlijke ontwikkeling. En mijn burn-out hoort daar bij. 
Vraag me niet waarom, maar ik voel gewoon behoefte om ook dit te delen. 

Ik verwacht wel dat het me volgers gaat kosten. En als ik dan toch eerlijk ben… 
dat vind ik best moeilijk. Ik heb door de 1400 volgers op insta en ruim 700 volgers op mijn facebook pagina. 


mijn facebookpagina





mijn instagram 

Toen ik met mijn bedrijf bezig was groeide dat alleen maar en dat went best snel eigenlijk.....  Nu ik sinds kort mezelf online weer laat zien en horen zie ik af en toe volgers verdwijnen. Dit gaan niet met tientallen gelijk, maar toch…. Ik vind het moeilijk. 
ch is het voor mij geen reden om dit niet te delen. 

Volgens mij is het vooral mijn ego die hier niet mee om kan gaan. Die wil vooral groei....méér, groter, beter, populairder en vooral binnen de lijntjes blijven "zoals er van me wordt verwacht". 

Want als ik écht heel eerlijk ben en vooral naar mezelf toe is het eigenlijk best prima als ik volgers verlies.  Liever minder volgers die écht blij worden van wat ik te vertellen heb, dan mensen die helemaal niks met mijn posts hebben, toch?




Dat is nou eigenlijk precies zoals ik het zelf ook doe. Zoals ik op dit moment omga met social media en met wat ík zelf volg.
Toen ik mijn burnout kreeg ben ik op een gegeven moment gestopt met heel veel dingen, alle social media apps gooide ik van mijn telefoon. Ik trok dat helemaal niet en leefde eigenlijk onder een steen, kwam niet op feestjes, werkte niet, had eigenlijk een extreem klein wereldje voor zeker ruim een jaar lang.



Nu ik weer terug ben is het af en toe nog steeds erg zoeken naar de goede balans. Met name social media overspoelde mij heel erg. Toch wilde ik echt een manier vinden om hier mee om te gaan, want ik vind het ook echt heel leuk om blogs te lezen, inpiratie op te doen op Pinterest en Instagram en om dingen te leren of te kijken op Youtube.



Ik ben nog steeds zoekende naar de beste manier om hier mee om te gaan, maar ik heb het al rigoreus versimpelt en tot nu toe werkt het best goed. Ik denk altijd maar zo.... "ik zal vast niet de enige zijn" en misschien ben jij wel diegene die er wat aan kan hebben.



Ben je benieuwd, kijk dan deze video (en wees ajb een beetje lief voor me..... vind het doodeng om deze video te plaatsen en vind er zelf van álles van), maar eens moet de eerste keer zijn, toch?:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten