maandag 23 september 2019

De beste "go to" items die ik gebruikte met Verknocht én bonus slaapkamer stylingtips

Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik de afgelopen jaren heel wat mooie ruimtes mogen inrichten en stylen.
Ik richtte leegstaande huizen in voor de verkoop met mijn bedrijf Verknocht.
Wat een feestje was het om die inboedeltjes bij elkaar te shoppen.
De uitdaging was om een fris, smaakvol en tijdloos geheel samen te stellen en het liefst natuurlijk voor niet teveel geld. 

Zoals de meesten van jullie ook wel weten heb ik mijn bedrijf niet meer.
 En als ik zo terugkijk is het samenstellen van de interieurs misschien wel wat ik het mééste mis.


 Ik haalde mijn spulletjes overal vandaan (Offline, online, kringloop, rommelmarkten, privebezit) etc 
Het moment dat het allemaal samen kwam,  was altijd even spannend, maar het klopte eigenlijk altijd! 

Ik bedacht me wat ik nú zou shoppen als ik weer een lege slaapkamer in mocht richten en ik ging online gelijk naar een paar van mijn  "go to" winkels. (dat waren altijd eerst de budget winkels)

Ik vond het altijd wel een sport om niet voor té trendy dingen te gaan, maar de meer tijdloze stukken eruit te halen. Hoewel helemaal tijdloos niet bestaat, want we worden allemaal beïnvloed door trends. (of we nou willen of niet ;-)

Ik was lekker aan het "nep" shoppen (guilty pleasure) en mijn favorietenlijstje raakte snel overvol en aangezien ik dit dus helemaal niet nodig heb en ook niet ga kopen, bedacht ik me om er een blogpost van te maken. Dan is het in ieder geval niet voor niks geweest...

Ik vertel je in deze blogpost als eerste onder een aantal van mijn stylingfoto's waar ik mijn "go to" items haalde voor de (ouder)slaapkamer.
 Wil je weten waar je dat item kunt kopen? Klik dan in de tekst op het linkje,  (linkjes zijn in roze) 
Als het niet meer verkrijgbaar is, heb ik een vergelijkbaar item voor je uitgekozen!



Hierboven zie je een door mij ingerichte slaapkamer voor de verkoop.
Dit dekbedovertrek met "grid" patroon heb ik heel vaak gekocht en is nog steeds te koop bij Jysk in verschillende maten.
Ik hou heel erg van dit patroon en vind het tijdloos. Zou het ook zó weer opnieuw gebruiken.

Het nachtkastje/bijzettafeltje was van Kwantum en is helaas niet meer te koop. Mocht je zoiets zoeken zijn  deze en deze zijn  goede vervangers. Of deze als je wat extra opbergruimte wilt.

De bamboeladder kocht ik bij de groothandel. Dit is een mooie en betaalbare bamboe decoratieladder.

De opbergmand is ook niet meer verkrijgbaar, je zou voor deze kunnen gaan. Deze vind ik zelf ook leuk!

Op het nachtkastje een bloempotje met (nep)plantje de witte hoge mok is helaas niet meer leverbaar. Ik zou nu voor deze gaan.


En hier zien we weer hetzelfde dekbedovertrek
Dat heb ik echt supervaak gebruikt en was op een gegeven moment echt herkenbaar voor mijn stijl.

soortgelijke side table
Op de side table, soortgelijke spiegel

in de vensterbank, deze bloempotten met (kunst)plant


Wederom hetzelfde dekbedovertrek,(ik zei het hè? vaak gebruikt! En ook de bamboeladder van net.  Deze kamer had een aansluitend dakterras en daar zie je een bistrotafeltje dat niet meer leverbaar is, maar dit vergelijkbare model doet het ook erg leuk met de tuinstoeltjes 


Mijn favoriete poster van: Via Martine "Face"
Ik gebruikte voor de styling pumps die ik meestal kocht op rommelmarkten. Meestal in lieve kleine maatjes,  mijn eigen maat 42 pumps zouden het niet zo best doen met de groothoeklens. (oeps...)



Schragenkrukje (gaan uit de collectie bij IKEA zag ik, dus wees er snel bij als je er ook graag 1 wilt), soortgelijk werkblad



De tafeltjes kocht ik bij Jysk, ze zijn nu niet meer leverbaar, maar mocht je zoiets zoeken: dit is een leuk vergelijkbaar en heel betaalbaar tafeltje. 
Hij heeft alleen helaas geen houten detail, maar je kunt er altijd nog een houten plankje op leggen of een ander leuk houten detail.  Zoals ik hier bijvoorbeeld op het bed heb gedaan.
Met styling is niks onmogelijk!

Deze bijzettafel/kruk past ook goed in deze stijl vind ik. Dan wordt het iets stoerder.
 Voor een echte slaapkamer is een dicht nachtkastje met een deur of lade wellicht veel handiger, hoewel ik moet zeggen dat wij op onze eigen slaapkamer ook geen laatjes of dicht kastje hebben en ik mis het ook niet eigenlijk. 

Voor de verkoop richtte ik het altijd zo luchtig mogelijk in en waar mogelijk, pas ik dat ook in ons eigen interieur toe. Ik hou ervan.
Sowieso een tip om de ruimte groter (en luchtiger) te laten lijken is om meubeltjes op hoge en dunne pootjes te gebruiken.

Het dekbedovertrek weet ik eerlijk gezegd niet meer waar dat van is, maar ik heb wel een vergelijkbare overtrek gevonden voor je.

Vergelijkbaar plaid, plankje is uit de collectie gegaan bij IKEA, maar dit houten snijplankje is een goed alternatief, theepotje, glas van rommelmarkt, oud radiootje kocht ik ook op een rommelmarkt, net als het topje aan de muur. Kledinghanger (vergelijkbaar) bij Jysk. 

De bedden die ik voor de styling gebruikte waren opklapbedden. Natuurlijk niet geschikt om hele nachten op te slapen, maar voor de styling perfect!
Hoewel ik nu bij IKEA ook echt een mega goedkoop en mooi bedframe vond. Als het ook nog eens makkelijk in elkaar te zetten is, zou ik het zeker meenemen.

Van het vloerkleedje voor het bed weet ik ook even niet meer waar ik het kocht, bij Jysk vond ik wel deze leukerd

Maar goed, als ik vandaag weer een inboedel mocht kopen zouden de items in onderstaande collage sowieso met me meegaan: Super prijs/kwaliteit verhouding én meerdere dingen zijn op dit moment in de aanbieding!!
Dat superleuke dekbedovertrek bijvoorbeeld! hmmm.... ga er misschien zelf nog wel om...

Deze selectie maakte ik:






Van links naar rechts:
Lampjes  €12,- p.st. (normaal €19,99)
bedframe €39,95
Plaid €20,- (normaal 29,99)
Mand  €6,99
Dekbedovertrek €20,- (normaal 39,99)
Tafteltje ovaal € 30,-
Poef: 39,95
Kledingrek €29,99

Oh, en dit Kussen (€15,- ), daar zou ik er ook twee van op het bed leggen, maar het paste niet meer in mijn collage ;-)

Ik vind het altijd mooi om het bed een beetje een hotellook te geven. Persoonlijk houd ik niet van een heel "amerikaans" opgemaakt bed als je begrijpt wat ik bedoel. Té overdadig naar mijn smaak.
 Ik deed met Verknocht meestal 2 hoofdkussens, 2 sierkussens (of extra hoofdkussens) een dekbedovertrek en een plaid



En natuurlijk zou ik het geheel nog mooi afmaken met planten, bijvoorbeeld deze (de ficus elastica abidjan), oftewel de rubberboom. Hierboven zie je mijn eigen rubberplant in de eetkamer.  ik kocht de mijne bij Plantaardig in Middelburg.

Toen ik leegstaande huizen inrichtte gebruikte ik kunstplanten van IKEA. Zijn erg mooi en ook zeker interessant voor de donkere hoekjes in huis of als je gewoon écht geen groene vingers hebt.
Of als je veel reist bijvoorbeeld. Op het moment hebben ze echt hele mooie vind ik.

Verder zou ik het natuurijk aankleden met leuke styling details, maar nooit te overdadig. Bijvoorbeeld met een mooi glas en een boek op het nachtkastje, de mooiste kledingstukken aan het rek, het plaid losjes op het bed en etc. (je hoort het al, mijn handen jeuken ;-)
Ja, ik zal eerlijk zeggen dat ik dit best wel mis, maarrr... wij wonen nog net geen jaar in ons nieuwe huis en gelukkig (dacht niet dat ik dit als stuk ongeduld ooit zou zeggen) maar....gelukkig is het nog niet af!
 Ik mag dus nog even lekker tekeer gaan qua inrichten en stylen de komende tijd!

Binnenkort wil ik dan ook onze eigen slaapkamer verder afstylen. 

Vraag aan jou"Zal ik daar een filmpje van maken?"
Let me know.... ik heb nog maar 3 volgers op mijn gloednieuwe kanaal, dus vraag ik het hier even ;-)

Lieve groetjes Marit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten